Subject: FW: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Apr 2025 15:16:09 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta seos 7.1-2/23/14817-8

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 10, 2025 3:11 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere taas!

Kõik korrektuurid on projekti sisse viidud vastavalt teie märkustele.

https://www.dropbox.com/scl/fi/dpfqjd38y18x4pj9oob2v/10663RK-TP_v03_Raasik
u-Kehra.asice?rlkey=fbegeilv6mdfq7v7hh30xlbt1
<https://www.dropbox.com/scl/fi/dpfqjd38y18x4pj9oob2v/10663RK-TP_v03_Raasi
ku-Kehra.asice?rlkey=fbegeilv6mdfq7v7hh30xlbt1&dl=0> &dl=0

Töövoog kontaktliini ajutise tõstmise ajal on kajastatud seletuskirja
lisas 6.

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 18. märts 2025 10:12
To: Vjacheslav Simanovich <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere

Oleme esitatud lahenduse üle vaadanud ning hetke andmetel on lahendus
sobiv.

Palume kajastada antud lahendus korrektselt projektis, et oleks üheselt
mõistetav, et tegemist on projekti osaga.

Näiteks hetkel ei selgu dokumendist koostaja andmed (projekteerija,
lahenduse koostaja, ettevõte, töö nr, lisa nr, kirjanurk jne).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, March 14, 2025 3:45 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere taas!

Kas on olnud aega kontaktvõrgu ajutise tõstmise tehnoloogia dokumendiga
tutvuda? Millal võiks umbes aega tekkida?

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 10. märts 2025 15:16
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere ja tänan telefonivestluse eest!

Edastan ülevaatamiseks kontaktvõrgu ajutise tõstmise tehnoloogia.
Lodetavasti on protseduur Transpordiametile nüüd selge. Ettepanek oleks
lisada antud dokument Tööprojektile lisana ning seletuskirjas sellele
viidata. Seda siis nii Raasiku-Kehra lõigu kui ka Raasiku Jaama etapi
kohta.

Sobivuse korral vormistame dokumenti lisana ning viime ülejäänud
korrektuurid projekti sisse, seejaärel esitame taas kooskõlastamiseks
Teile.

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 3. märts 2025 14:43
To: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere

Oleme materjalid üle vaadanud ning palume täpsustada ning korrigeerida.

*	Palume esitada asendiplaani joonised ka dwg kujul.
*	Palume täpsustada mida on mõeldud kontaktliini lahti ühendamise
mõiste all? Eelprojektis kajastatud seletuskirjas oli ülegabariidiliste
veoste puhul vajalik ainult kontaktvõrk pingest välja lülitada.

Eelprojekt

*	Palume täpsustada nii seletuskirja, kui ka ristlõigetel, kuidas
toimub ikkagi riigitee nr 12 ülesõidul kontaktliini ajutine tõstmine.
Millise tehnoloogiaga, millega, mis selleks teha on vaja, kuidas
kontaktvõrk ja kandetross pingest vabastatakse, kas ja kuidas on
tugifiidri külge võimalik antud trosse kinnitada ja kas tugifiidri ripe
võimaldab antud trosse kinnitada jne.

Samuti kajastada, kas antud asukohas paigaldatakse mingeid täiendavaid
lahendusi, mis kontaktliini tõstmist teostavad?

Vastavalt kajastada üheselt ka ristlõikel (viited ristlõikel, joonise
täiendamine, joonisele lisada pealkiri jne).

*	Lisaks palume kajastada ka asendiplaanil nn noolega kastis, et
riigitee nr 12 ülesõidul on vajadus tagada läbipääs ülegabariidilistele
veostele kõrgusega kuni 6,00 m kontaktvõrgu pingest välja lülitamisega
ning läbipääs ülegabariidilistele veostele kuni 7,00 m kontaktvõrgu
pingest välja lülitamise ning ajutise tõstmisega.

*	Palume kajastada joonistel maksimaalsed ning minimaalsed ripped
ning kajastada vastav info ka seletuskirjas.

Palume materjale täiendada ning edastada projekt, kas minu e-mailile või
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Tuesday, January 14, 2025 3:24 PM
To: 'Vjacheslav Simanovich' <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Teie 23.12.2024

Meie 14.01.2025 nr 7.1-2/24/14817-18

Vjacheslav Simanovich

OÜ Keskkonnaprojekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

23.12.2024 esitasite kooskõlastamisele tööprojekti nr 10663
„Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine, Raasiku - Kehra
jaamavahe “ (Peaprojekteerija: Elektrizace železnic Praha a.s.).

Tehnovõrkude ehitustööd on kavandatud alltoodud riigiteede tee piirides ja
tee kaitsevööndis:

*	Riigitee nr 11313 Raasiku - Kehra km 7,53;
*	Riigitee nr 12 Kose - Jägala km 29,21.

Juhime tähelepanu, et Transpordiamet on kooskõlastanud 06.10.2023 kirjaga
nr 7.1-2/23/14817-8 ehitusloa aluseks oleva Lagedi-Aegviidu kontaktvõrgu
ehitusprojekti, Ardanuy Ingeneria SA töö nr 1004 „Lagedi-Aegviidu
kontaktvõrgu projekteerimine. Lõik 1: Ülemiste-Aegviidu. Osa 4“
eelprojekti staadiumis.

Projekti realiseerimisel tuli arvestada järgneva informatsiooni ja
nõuetega:

Töövõtja põhiprojektiga (tööprojektiga) peab olema tagatud raudtee
kontaktvõrgu ja kontaktvõrgu mastide võimekus lasta läbi riigiteede
raudteeülesõidukohtadel ülegabariidilisi veoseid järgmiselt:

Raudteeülesõidukohtadel asukohaga:

*	Riigitee nr 11313 Raasiku - Kehra km 7,53 (raudtee km 139+150)
peab olema tagatud läbipääs ülegabariidilistele veostele kõrgusega kuni
6,00 m kontaktvõrgu pingest välja lülitamisega.
*	Riigitee nr 12 Kose - Jägala km 29,21 (raudtee km 142+100) peab
olema tagatud läbipääs ülegabariidilistele veostele kõrgusega kuni 6,00 m
kontaktvõrgu pingest välja lülitamisega ning läbipääs ülegabariidilistele
veostele kuni 7,00 m kontaktvõrgu pingest välja lülitamise ning ajutise
tõstmisega.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et tööprojekti nr 10663
„Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine Raasiku - Kehra
jaamava“ projekteerimisel ei ole arvestatud täielikult Transpordiameti
poolsete nõuetega. Palume projekti materjale täiendada ning korrigeerida
ja tagada vastavus nõuetele. Projekti koostamisel palume juhinduda
Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel. Muuhulgas viitame alljärgnevatele
mittevastavustele:

1.	Riigiteedega ristuvatel raudteeülesõidukohtade asendiplaanidel on
kajastatud maakaablite, tõkkepuude, fooride jne rajamist (info puudub
legendis). Palume selgitada ning asendiplaanidel üheselt kajastada, kas
antud tehnovõrkude rajamine on ka tööprojekti nr 10663 osa. Kui tegemist
on tööprojekti nr 10663 osaga, siis palume projekti täiendada ning
juhinduda Transpordiameti juhendist: „
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“. Kajastada vastavate projektide andmed
tingmärkides (nr, nimetused).

Palume korrigeerida asendiplaane ja legende selliselt, et oleks üheselt
mõistetav, milliseid tegevusi tööprojekti nr 10663 raames on
projekteeritud. Asendiplaanidel on kajastatud erinevaid kontuure/jooni ja
rajatisi, millele puudub vaste legendis, palume lisada puuduvad andmed
legendi.

Palume parandada ka asendiplaani loetavust riigiteedega ristuvatel
raudteeülesõidukohtadel, hetkel on kajastatud palju kattuvaid kontuure,
kirjeid, teksti ning asendiplaanilt pole võimalik üheselt tuvastada, mida
on projekteeritud tööprojektiga nr 10663.

Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne
jälgimine ei oleks vajalik.

2.	Tööprojekti nr 10663 materjalides ei ole esitatud ristlõikeid
raudteeülesõidukohtade riigitee nr 11313 Raasiku - Kehra km 7,53 ja
riigitee nr 12 Kose - Jägala km 29,21 kohta. Palume esitada täiendavalt
ristlõiked. Kajastada ristlõigetel, kuidas tagatakse ülegabariidiliste
veoste läbipääs (6,00m ja 7,00m).

3.	Seletuskirjas palume kajastada konkreetselt, millised
raudteeülesõidud on antud tööprojekti osa.

4.	Seletuskirjas palume kajastada tööprojektiga nr 10663 kaasatud
raudteeülesõitude gabariidiandmed. Milliste (kui kõrgete)
ülegabariidiliste veoste ohutu läbipääs on tagatud ilma pingest välja
lülitamiseta ning kuidas on tagatud kuni 6,00 m ja kuni 7,00 m kõrguste
veoste läbilaskmine. Palume seletuskirja vastavalt täiendada ning lisada
juurde täiendav selgitus raudteeülesõitude ning gabariitide kohta.

5.	Lisaks juhime tähelepanu, et 10kV õhuliinide osas tagada
ülesõitudel nn ristumisel teega kõrguskabariit 7,0m + Del (paljasjuhtme
korral), standard EVS-EN 50341-2-2018.

Ristumisel riigiteedega tuleb 10kV õhuliinide osa arvestada ka
maksimaalsete ripetega. Palume kajastada joonistel maksimaalsed ning
minimaalsed ripped ning kajastada vastav info ka seletuskirjas.

Seletuskirjas palume esitada 10kV õhuliini kohta vastavad andmed liinide
kohta, kas tegemist on paljasjuhtmetega liinidega või kaetud juhtmetega
(sh lisada juhtme tüüp).

6.	Palume seletuskiri esitada eesti keeles.

Palume projekti täiendada ning edastada komplektne allkirjastatud projekt
e-mailile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, December 20, 2024 5:18 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]; 'Laur Kõiv' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Raasiku-Kehra raudtee lõigu kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere!

Vastavalt Teie kirjas nr 7.1-2/23/14817-8 toodud tingimustele esitan Teile
ülevaatamiseks ja kooskõlastamisseks Raasiku-Kehra etapi Tööprojekti
aktualiseeritud geoalusel.

Projekti dokumentatsioon on saadaval lingil:

https://www.dropbox.com/scl/fi/xvc4uni90lsfgpnr2luux/10663RK-TP_Raasiku-Ke
hra.asice?rlkey=20ypxadi48k5xhagvifyre0ow
<https://www.dropbox.com/scl/fi/xvc4uni90lsfgpnr2luux/10663RK-TP_Raasiku-K
ehra.asice?rlkey=20ypxadi48k5xhagvifyre0ow&st=q8o92gl0&dl=0>
&st=q8o92gl0&dl=0

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.